Heb je een account? Dan kun je inloggen en de training beginnen. Zo niet, dan kun je je inschrijven op onze website. Ga naar de inschrijfpagina
← Ga naar Leren bij Social Skills
Versie januari 2024
De NRTO algemene voorwaarden en NRTO Gedragscode zijn van toepassing.
Algemene bepaling
De opleiding gaat door bij voldoende deelnemers om een lesgroep te vormen.
Gaat de opleiding niet door dan maakt Social Skills Academy dit bekend binnen 14 dagen voor aanvang van de opleiding aan de opdrachtgever en/of deelnemer. Er wordt getracht de deelnemer(s) in de volgende opleiding te plaatsen, uiteraard in overleg met de opdrachtgever en/of deelnemer, of het lesgeld wordt gerestitueerd.
Artikel 1: Definities
In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon die een definitieve overeenkomst met de Social Skills Academy heeft afgesloten tot het verrichten van werkzaamheden of aan wie de Social Skills Academy een offertevoorstel heeft verstrekt.
Opdrachtnemer: Social Skills Academy
Overeenkomst: iedere overeenkomst, langs welke manier ook tot stand gekomen, die de Social Skills Academy met de opdrachtgever gesloten heeft en elke wijziging hiervan of aanvulling hierop.
Traject: een door de Social Skills Academy op maat gemaakte training, opleidingstraject, workshop, e-learning, coaching of andere vorm van trajectbegeleiding en/of een specifiek traject zoals opgenomen in een voorgestelde offerte. Een opleiding of traject wordt verzorgd voor een particulier of een organisatie. De organisatie wijst de groep deelnemers aan voor de opleiding en is hiervoor verantwoordelijk.
Persoonlijk intakegesprek: een gesprek tussen Social Skills Academy en de opdrachtgever voorafgaand aan een traject waar een intakegesprek onderdeel van is en een voorwaarde voor deelname en/of afname van en dienst, waarin de leerdoelen van het traject en de leerwensen van de opdrachtnemer worden afgestemd.
Startmoment van het traject: de eerste dag van het traject. Vanaf het startmoment worden de kosten van de werkzaamheden door Social Skills Academy gefactureerd aan de opdrachtgever.
Annuleren/Verplaatsen: het beëindigen of verplaatsen van de opdracht voor het traject of verplaatsen van het startmoment van de opdracht.
Partijen: Opdrachtgever en Social Skills Academy gezamenlijk.
Opleidingsmateriaal: trainings- en coaching materiaal, documentatie of enig ander materiaal in welke vorm dan ook wat door de Social Skills Academy ter beschikking gesteld wordt en onderdeel is van het traject.
Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle tot stand gekomen overeenkomsten tussen de Social Skills Academy en opdrachtgevers en/of deelnemers betreffende deelname aan of opdracht tot het houden van training, opleidingstraject, workshop, e-learning, coaching of andere vorm van trajectbegeleiding en/of een specifiek traject zoals opgenomen in een voorgestelde offerte.
2.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij schriftelijk zijn bevestigd door Social Skills Academy.
Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst
3.1. De overeenkomst tussen Social Skills Academy en de opdrachtgever/deelnemer komt tot stand door rechtsgeldige ondertekening van de overeenkomst door opdrachtgever/deelnemer en door schriftelijke bevestiging door opdrachtgever/deelnemer aan Social Skills Academy per e-mail. Bij digitale aanmelding geldt de online betaling per factuur voor de start van de opleiding als totstandkoming van de overeenkomst.
3.2. Niet-bindend karakter offerte. Alle offertes van Social Skills Academy zijn niet bindend totdat tussen partijen ter zake van die offerte een overeenkomst is gesloten.
3.3. Na ondertekening van de offerte of betaling van de bestelling via onze webwinkel door de deelnemer heeft opdrachtgever 14 dagen de tijd om kosteloos te annuleren.
3.4. Bovenstaande artikel 3.3 is enkel geldig indien de offerte is ondertekend of de inschrijving is gedaan door de deelnemer. Indien de opdrachtgever als organisatie de offerte tekent of de bestelling doet geldt deze mogelijkheid van annuleren niet.
Artikel 4: Vertrouwelijkheid
Elk van de partijen staat ervoor in dat zij van de andere partij ontvangen informatie van vertrouwelijke aard, zowel tijdens als na beëindiging van de toepasselijke overeenkomst(en), niet aan derden zal meedelen en enkel in het kader van het tussen de partijen gesloten overeenkomst zal gebruiken. Informatie zal in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd worden indien deze door één der partijen als zodanig is aangeduid.
Artikel 5: Uitvoering van de overeenkomst
5.1. Social Skills Academy is gerechtigd:
a. het traject tussentijds te wijzigen, om reden van wijziging in opzet traject, herprogrammering e-learning en/of om reden van kwalitatieve verbetering;
b. de planning van het traject voor wat betreft plaats en tijd te wijzigen;
c. bij onvoldoende aanmeldingen een traject af te lasten, of nieuwe aanmeldingen voor een bestaand traject niet te accepteren. Ingeschreven deelnemers ontvangen hiervan bericht, waarna hun verplichtingen vervallen en/of reeds voldane verplichtingen worden gerestitueerd;
d. de groepsgrootte in uitzonderingsgevallen te verhogen. De wijzigingen worden door Social Skills Academy met de opdrachtgever gecommuniceerd en schriftelijk bevestigd.
5.2. De door Social Skills Academy uitgebrachte offertes zijn mede gebaseerd op informatie die door de opdrachtgever is verstrekt en bij deze staat Social Skills Academy ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de geoffreerde werkzaamheden heeft verstrekt.
5.3. Social Skills Academy zal de door hem te verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen, uitvoeren. Als bij de uitvoering blijkt dat er omstandigheden zijn die een verandering van de werkzaamheden eisen, dan zal Social Skills Academy in overleg met opdrachtgever – of vice versa – naar aanpassing van de oorspronkelijke opdracht streven. Zowel Social Skills Academy als de opdrachtgever hebben de plicht om dit tijdig te signaleren en de consequenties voor de opdracht en eventuele (meer)kosten te bespreken en schriftelijk vast te leggen.
5.4. Indien de opdrachtgever, als rechtspersoon, een overeenkomst afsluit voor een organisatie dan bepaalt de opdrachtgever de deelnemers. De opdrachtgever is in alle opzichten verantwoordelijk voor de deelnemers.
Artikel 6a. Annulering & (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst door opdrachtgever
6a.1. De opdrachtgever heeft het recht de opdracht voor het te volgen traject te annuleren per
e-mail aan de contactpersoon van Social Skills Academy. De opdrachtgever is wel gebonden aan de volgende annuleringsregeling of tussentijdse beëindigingsregeling.
6a.2. Annulering E-learningtraject
a. Annulering van coaching door de opdrachtgever of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer, is tot 14 dagen voorafgaand aan de start kosteloos.
b. Bij annulering of wijziging tussen vier werkdagen en twee werkdagen voorafgaand aan de start van de e-learning wordt 50% van de prijs in rekening gebracht.
c. Bij annulering of wijziging korter dan twee werkdagen voor aanvang van de e-learning wordt 100% van de prijs in rekening gebracht.
6a.3. Verplaatsing van een traject kan alleen in onderling overleg met de Social Skills Academy tot stand komen en uitsluitend tot vier weken voor aanvang. Voor het overige is de annuleringsregeling lid 1,2 en 3 van kracht.
6a.4. Bij tussentijdse beëindiging wordt 50% van de overeengekomen prijs, ongeacht of de deelnemer aanwezig was bij deze bijeenkomst(en). De totale kosten zijn nimmer hoger dan de overeengekomen prijs.
6a.5. Tot 2 weken voorafgaand aan een incompany training/opleiding/traject kan de organisatie het deelnemersaantal wijzigen, rekening houdend met het minimumaantal deelnemers dat geldt voor de training/opleiding/traject zoals eerder afgestemd in de offerte. Vindt de wijziging minder dan 2 weken voor aanvang plaats, wordt het normale tarief van de afgesproken deelnemers doorberekend, tenzij anders in overleg met de Social Skills Academy overeengekomen en per
e-mail schriftelijk afgestemd.
6a.6. De opdrachtgever kan in plaats van de aangemelde deelnemer in overleg met de Social Skills Academy een andere deelnemer aan het traject laten deelnemen. De vervanging moet binnen 24 uur na de annulering van de oorspronkelijke deelnemer aan Social Skills Academy schriftelijk zijn doorgegeven. De consequenties voor de opdracht en eventuele (meer)kosten worden besproken en schriftelijk vastgelegd. Indien er gebruikt gemaakt wordt van een subsidie om de training of opleiding te bekostigen is dit vaak niet mogelijk.
6a.7. Trajecten incompany: de annuleringsregeling voor trajecten incompany bij de organisatie, behorend bij een traject, zijn afwijkend per opdracht. Indien hiervan gebruik gemaakt wordt, wordt deze door Social Skills Academy in de offerte vermeld aan de opdrachtgever.
Artikel 6b. Annulering & (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst door de deelnemer (individuele inschrijving)
Een deelnemer kan een voor bepaalde duur gesloten overeenkomst te allen tijde annuleren en opzeggen. Social Skills Academy verstuurt hiervan de deelnemer een bevestiging per e-mail. Indien er sprake is van een overeenkomst inzake contactonderwijs met een vastgelegde startdatum geldt, na afloop van de eventuele bedenktijd, de volgende annuleringsregeling en tussentijdse beëindigingsregeling.
De deelnemer betaalt dan een redelijke vergoeding voor de reeds verrichte werkzaamheden. Voor alle duidelijkheid treft u hieronder een overzicht van deze kosten als percentage van de overeengekomen prijs. Deze percentages betreffen de maximaal te betalen vergoeding. Indien de te betalen redelijke vergoeding lager is dan zal u een lagere vergoeding in rekening worden gebracht. De hoogte van de vergoeding is als volgt:
Gedurende veertien dagen na het sluiten van een overeenkomst op afstand met betrekking tot een educatieve dienst heeft een deelnemer het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien Social Skills Academy niet alle wettelijk verplichte gegevens heeft verstrekt, waaronder die bedoeld in artikel 3 lid 6, dan bedraagt deze termijn veertien dagen na het alsnog verstrekken ervan tot een maximum van twaalf maanden na het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 7: Annulering door Social Skills Academy
7.1. Social Skills Academy heeft het recht zonder opgave van redenen, en zonder enige schadevergoeding, middels aangetekend schrijven de overeenkomst met de opdrachtgever per direct en zonder gerechtelijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te annuleren als:
a. de opdrachtgever surseance van betaling of zijn faillissement aanvraagt, in staat van faillissement wordt verklaard, een akkoord buiten faillissement aanbiedt, of dat op een onderdeel van zijn vermogen beslag wordt gelegd.
b. de opdrachtgever zijn werkzaamheden stopt, ophoudt zijn statutaire doel na te streven, tot liquidatie besluit, zijn rechtspersoonlijkheid verliest of zijn bedrijf overdraagt of fuseert met een andere organisatie.
c. de opdrachtgever één of meer verplichtingen, voortvloeiende uit de overeenkomst met Social Skills Academy niet, niet op tijd of niet behoorlijk nakomt, en hij aan deze verplichtingen niet binnen zeven kalenderdagen, nadat hij door Social Skills Academy hierover schriftelijk gemaand is, heeft voldaan.
d. Social Skills Academy de uitvoering van het traject bij aanvang of tussentijds stopt. In dit geval heeft de opdrachtgever het recht op terugbetaling van het volledige door deze aan Social Skills Academy betaalde bedrag.
7.2. Social Skills Academy heeft het recht zonder opgaaf van redenen de door opdrachtgever aangewezen deelnemer(s) te weigeren. De opdrachtgever heeft op dat moment naar rato het recht op terugbetaling van aan Social Skills Academy betaalde bedragen.
Artikel 8. Overmacht
8.1. Als naar redelijk oordeel van Social Skills Academy als gevolg van overmacht, waaronder wordt verstaan een buiten haar macht liggende omstandigheid, de uitvoering van de overeenkomst niet zonder tekortkoming mogelijk is of zal zijn, heeft Social Skills Academy het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, dan wel de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten, zonder enige schadeloosstelling aan de opdrachtgever.
8.2. Als Social Skills Academy bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, heeft Social Skills Academy het recht het reeds geleverde deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als zijnde een afzonderlijk contract.
8.3. Als de overmacht een bepaald traject betreft, zal Social Skills Academy een andere tijd of dag voor het houden van dit traject proberen vast te stellen, of het gehele programma verplaatsen naar een andere datum.
8.4. Als de overmacht het gehele of het nog niet uitgevoerde deel van een traject betreft, en er bestaat geen redelijk vooruitzicht dat deze snel start of hervat wordt, heeft Social Skills Academy het recht het traject schriftelijk te annuleren en vervallen de verplichtingen van partijen over en weer zonder dat enige schadevergoeding verschuldigd wordt.
8.5. Door de opdrachtgever eventueel vooruitbetaalde bedragen voor het traject zullen door Social Skills Academy in geval van annulering, naar rato worden teruggestort na aftrek van 20% van de totale prijs ter vergoeding van de door Social Skills Academy reeds gemaakte kosten. Als het reeds betaalde minder dan 20% van het totale bedrag bedraagt, vindt geen restitutie plaats.
8.6. Wijzigingen in of van een overeenkomst, dan wel omstandigheden die zich, na het aangaan van de overeenkomst voordoen, kunnen het gevolg hebben dat de overeengekomen prijs en/of de oorspronkelijke planning en levertijd wordt aangepast. Deze wijzigingen zijn geen grond voor ontbinding. Als overschrijding van enige termijn dreigt, zullen Social Skills Academy en de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hierover nieuwe afspraken maken.
Artikel 9: Prijzen
9.1. Prijzen zijn niet bindend, tenzij opgenomen in een schriftelijke overeenkomst.
9.2. Alle prijzen zijn inclusief btw tenzij dit uitdrukkelijk anders is vermeld.
9.3. Indien de wettelijke btw-tarieven voor de trajecten die Social Skills Academy aanneemt wijzigen, behoudt Social Skills Academy zich het recht voor om de opgegeven prijzen tussentijds aan te passen.
9.4. Reiskosten, arrangements- en/of verblijfkosten van deelnemers aan trajecten zijn in de opdracht niet begrepen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen is.
Artikel 10: Betaling
10.1. Social Skills Academy brengt de door de opdrachtgever verschuldigde bedragen in rekening door middel van periodieke facturen, een derde bij de start van het traject, een derde op de helft en een derde na afloop van het traject.
10.2. Indien er sprake is van gesubsidieerde trajecten dan zal het volledige bedrag bij de start van het traject gefactureerd worden.
10.3. De opdrachtgever dient het verschuldigde gefactureerde bedrag te voldoen uiterlijk vijftien werkdagen na datum facturering op de door Social Skills Academy aangegeven wijze zonder opschorting of verrekening wegens veronderstelde tekortkoming door Social Skills Academy
10.4. Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim. Vanaf de vervaldag is Social Skills Academy gerechtigd de wettelijke rente en daadwerkelijk gemaakte incassokosten in rekening te brengen.
10.5. De opdrachtgever is bij niet tijdige nakoming van betaling verplicht Social Skills Academy alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke te vergoeden, waaronder steeds zullen zijn begrepen de kosten van incassobureaus, alsmede de in werkelijkheid gemaakte kosten en het loon van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden.
10.6. Indien tijdige betaling achterwege blijft, is Social Skills Academy gerechtigd de uitvoering van de opdracht onmiddellijk op te schorten. Social Skills Academy heeft hierbij het recht om deelname aan het traject te weigeren.
Artikel 11: Auteursrecht
11.1. Het auteursrecht op de door Social Skills Academy uitgegeven papers, projectmaterialen en trainingsmaterialen berust bij Social Skills Academy tenzij een andere auteursrechthebbende op het werk zelf is aangegeven. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Social Skills Academy zullen door de opdrachtgever geen gegevens uit gedeelten en/of uittreksels of enig materiaal worden gepubliceerd of op welke wijze dan ook worden vermenigvuldigd.
11.2. Het auteursrecht op rapporten, voorstellen en andere bescheiden en gegenereerde gegevens die voortkomen uit de werkzaamheden van Social Skills Academy, berust uitsluitend bij Social Skills Academy tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
11.3. Social Skills Academy houdt zich tevens het recht voor de kennis voortkomend uit de trainingen voor andere doeleinden te gebruiken, vertrouwelijke informatie wordt niet met derden gedeeld.
11.4. Alle geleverde producten blijven het eigendom van Social Skills Academy tot het moment dat volledige betaling door de organisatie is gedaan.
Artikel 12: Intellectueel eigendom
Het intellectueel eigendom van materialen, trainingen, publicaties en andere producten gebruikt tijdens het traject blijft bij Social Skills Academy.
Artikel 13: Aansprakelijkheid
13.1. Social Skills Academy spant zich naar beste inzicht en vermogen in de gegeven opdrachten uit te voeren.
13.2. Social Skills Academy aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid jegens de opdrachtgever voor enige schade behoudens in het geval haar aansprakelijkheidsverzekering de schade dekt en voor zover de verzekeraar in voorkomend geval tot uitkering overgaat.
13.3. Buiten de in lid 2 bedoelde gevallen is iedere aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag dat voor de schadeveroorzakende prestatie in rekening is gebracht.
13.4. Social Skills Academy is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde inkomsten, gederfde omzet en schade door bedrijfsstagnatie.
13.5 Social Skills Academy zal niet aansprakelijk worden gesteld indien opdrachtgever de mogelijkheid heeft zich ter zake van het ontstaan van schade rechtstreeks zijn verzekeringsmaatschappij dan wel die van een derde aan te spreken.
13.6 Social Skills Academy zal nooit aansprakelijk zijn voor schade, die het gevolg is van:
a. Een tekortkoming van de opdrachtgever, of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer(s), bij de naleving van zijn/hun verplichtingen, waaronder begrepen het verlenen van onvoldoende medewerking bij de uitvoering van de overeenkomst.
b. Onjuiste en/of onvolledige en/of niet tijdig verstrekte gegevens door de opdrachtgever. De opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de voor het traject essentiële informatie.
c. Social Skills Academy is niet aansprakelijk voor mogelijke gevolgschade van implementatie in de organisatie van opdrachtgever, c.q. deelnemer van door deelnemer tijdens de opleiding gemaakte praktijkopdrachten e.d.
Artikel 14: Registratie van persoonsgegevens
14.1. De registratie van de persoonsgegevens gebeurt overeenkomstig de Algemene Verordering Gegegevensbescherming (AVG) en staat beschreven in het Privacy Social Skills Academy .Dit beleid staat op de website van Social Skills Academy
14.2. Alle persoonsgegevens die in het kader van de overeenkomst met de opdrachtgever of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer worden verkregen worden door opdrachtnemer strikt vertrouwelijk en in overeenstemming met de geldende Privacy Wet- en Regelgeving behandeld.
14.3 De Persoonsgegevens worden alleen verwerkt met schriftelijke toestemming van de opdrachtgever (artikel 8, sub a, Wbp). Deze worden gebruikt voor:
a. het uitvoeren van alle werkzaamheden die verband houden met de overeenkomst;
b. de informatieverzoeken van de opdrachtgever aan Social Skills Academy;
c. het telefonische of via het mailadres contact opnemen met de opdrachtgever als dit voor de dienstverlening nodig is;
d. het toesturen van nieuwsbrieven, nieuw of interessante trajecten, ontwikkelingen en andere informatieve berichten. Dit alles binnen het kader van de wetgeving;
e. het uitvoeren van analyses om de dienstverlening van Social Skills Academy te verbeteren;
f. het uitvoeren van alle overige werkzaamheden en bewerkingen die samenhangen met de bedrijfsvoering van Social Skills Academy
14.4. Social Skills Academy garandeert geheimhouding, beveiliging en bewaring;
14.5. De opdrachtgever of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer van een traject heeft altijd recht op inzage, verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming van zijn persoonsgegevens. Hij kan hiervoor schriftelijk contact opnemen met de contactpersoon van Social Skills Academy.
14.6. De deelnemer wordt geacht privacyregels toe te passen m.b.t. intern en extern gebruik van video opnames die door deelnemers tijdens de trainingen en opdrachten gemaakt worden. Dat wil zeggen: de trainer handelt in overeenstemming met de in de organisatie van deelnemers van toepassing zijnde privacyregels, betracht zorgvuldigheid waar het gaat om delen van gevoelige informatie, beelden van kinderen en medewerkers door te werken met beveiligde media.
14.7. Deelnemer vrijwaart de eigenaren van de methode voor gevolgen van onbedoeld of ongeoorloofd gebruik door deelnemers en medewerkers van voor de training gemaakte opnames.
Artikel 15: Verstrekken van persoonsgegevens aan derden
15.1. Persoonsgegevens worden niet aan derden verstrekt tenzij:
a. met uitdrukkelijk gegeven toestemming van betrokkene;
b. de wet hiertoe verplicht of de informatie verzocht wordt door het Openbaar Ministerie en/of de politie in het kader van de opsporing en vervolging van strafbare feiten.
15.2. In geval van een verzoek om het verstrekken van persoonsgegevens aan derden, lid 1, wordt van de behandeling van het verzoek een dossier aangelegd en beslist de directeur als er sprake is van een verzoek dat valt onder de onder lid1 sub a of b van dit artikel opgenomen uitzonderingen.
15.3. Social Skills Academy kan derden inschakelen om persoonsgegevens te bewerken. Social Skills Academy verplicht deze derden te handelen overeenkomstig de privacy voorwaarden van Social Skills Academy, welke zijn vastgelegd in een document zoals bedoeld in artikel 14 van de Wet bescherming persoonsgegevens.
15.4. Persoonsgegevens worden niet verkocht aan derden.
Artikel 16: Klachtenprocedure
16.1. Inleiding
Social Skills Academy hecht sterk aan een goede en transparante relatie met haar werknemers, cliënten, opdrachtgevers en anderen. Het verlenen van diensten is, hoe zorgvuldig daarbij ook te werk wordt gegaan, mensenwerk. Het is daarom niet uitgesloten dat een werknemer, cliënt, opdrachtgever of een ander (‘indieners’) niet tevreden is over de dienstverlening. Om een zorgvuldige behandeling van klachten te waarborgen heeft Social Skills Academy een klachtenregeling opgesteld. De regeling is van toepassing op alle soorten klachten van indieners van Social Skills Academy.
16.2. Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Vertrouwelijkheid geldt zowel voor Social Skills Academy als voor de klager. Deze vertrouwelijkheid geldt zolang de klachtenprocedure loopt.
16.3. Publicatie
De klachtenregeling wordt op verzoek aan werknemers, cliënten, opdrachtgevers en anderen toegezonden.
16.4. Indienen klachten
Klachten kunnen op de volgende wijze worden ingediend:
Per e-mail naar info@social-skills.nl
a. Binnen twee weken na ontvangst van de klacht door de directie van Social Skills Academy wordt de ontvangst schriftelijk aan de indiener bevestigd en wordt hij/zij schriftelijk over het verdere verloop van de procedure ingelicht.
b. Indien een klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt de indiener van de klacht uiterlijk binnen 4 weken na de ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.
c. Een klacht hoort binnen 6 weken na de ontvangstdatum te zijn afgehandeld. Is de klacht niet binnen 6 weken na de ontvangstdatum afgehandeld, dan wordt de klacht geacht niet tot tevredenheid van de indiener te zijn afgehandeld en ontvangt de indiener een schrijven. In dit schrijven wordt gerefereerd naar de overschrijding van de doorlooptijd en wordt aangegeven dat Social Skills Academy alles, binnen haar mogelijkheden, aan het werk zal stellen de klacht naar tevredenheid op te lossen.
16.5. Coördinatie klachtenbehandeling
De coördinatie van de klachtenbehandeling is in handen van de directie van Social Skills Academy. Alle klachten worden geregistreerd in het klachten managementsysteem en 2 jaar bewaard.
Artikel 17 – Geschillenregeling
17.1 De overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht, tenzij op grond van dwingend recht het recht van een ander land van toepassing is.
17.2 Geschillen tussen u en de ondernemer over de totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde diensten en zaken kunnen zowel door u als door de ondernemer aanhangig worden gemaakt bij De Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, meer informatie is te vinden op: www.degeschillencommissie.nl.
17.3 De Geschillencommissie neemt een geschil slechts in behandeling, indien u de klacht eerst overeenkomstig het bepaalde in artikel 15 bij de ondernemer heeft ingediend en dit niet heeft geleid tot een voor beide partijen bevredigende oplossing.
17.4 Een geschil dient binnen twaalf maanden na het indienen van de klacht overeenkomstig het bepaalde in artikel 15 bij De Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
Artikel 18: Toepassing rechter en bevoegde rechter
Op iedere overeenkomst tussen Social Skills Academy en een opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing. Geschillen voortvloeiende uit overeenkomsten, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen worden onderworpen aan de bevoegde rechter in Utrecht. Uitspraak van de rechter is bindend voor beide partijen.